یگانه دختر ریحان جانیگانه دختر ریحان جان، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 8 روز سن داره
گل پسرم امیرحسین خانگل پسرم امیرحسین خان، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 14 روز سن داره

زیباترین لبخند خداوند ریحان جان

دخترک چهل ماهه من...

1395/1/27 7:21
نویسنده : مامانی
1,285 بازدید
اشتراک گذاری

سلام  نفس مامان

سلام دختر شیرین زبونم

سلام به همه وجودم

عزیز دلم چهلمین ماهگرد تولدت برابر بود با اولین ماه سال

عدد چهل که مقدسه رو به فال نیک میگیریم

انشالله که همیشه سالم و سلامت باشی عزیز دلم

چهلمین ماهگردت مبارک باشه انشالله 140 سالگیت جشن بگیریمجشن

از بعضی از بلبل زبونیهای این ماهت بخوام بگم

اولیش اینکه چند شب پیش شبکه نسیم داشت یک قسمتی از یک فیلم طنز قدیمی نشون میداد

که تو اون فیلم مهران غفوریان به زور میخواست مسافر سوار کنه و

مرتب به آقای بنفشه خواه میزد که سوار ماشین بشه و دربست حساب کنه

چند روز بعدش من به شوخی به پشتت زدم برگشتی با یک حالتی میگی

مامان مثل اون آقاهه میخوای منو بزنی من هم هرچی فکر کردم یادم نیومد

منظورت چیه شما هم مرتب میگفتی اون آقاهه رو میگم

بعد هم برگشتی اه مامان مهران غفوریان میگم دیگهتعجب

من واقعا موندم چه جوری اون قسمت از فیلم یادت اومدسوال

جالبتر هم این بود که دیدم اسم مهران غفوریان هم بلد بودیخنده

و به هوش و ذکاوت سرشارت بیشتر ایمان آوردمبوس

دیگه اینکه

آقا جونت مثل همیشه خیلی سربه سرت میگذاره

شما برگشتی بهش میگی آقا جون اینقدر اذیتم نکن خدا رحمتت کنهخندونک

کلی از حرفت خندیدیمقه قهه

دیگه جونم براتون بگه چند روزه خیلی به شبکه پویا وابسته شدی

و سریع خودت میری شبکه پویا رو میاری

دو ساعت دیشب باهات صحبت کردم که خوب نیست اینقدرپویا ببینی

چشمات کور میشه

بعد اینهمه سخنرانی من برگشتی با قیافه حق به جانب میگی

مامان میدونی چیه من باید از صبح تا شب پویا ببینم تا چشمام کور نشه

یعنی اون لحظه قیافه من دیدنی بودمکچل

از تاثیر حرفام روی دخترکم مطمئن شدم و فهمیدم خیلی سخنران خوبی هستمخندونک

دختر قشنگم

از یادگیریهای این ماهت بگم که اینبار هم سه تا شعر و دو تا سوره از قرآن

و دعای فرج یاد گرفتی

اولین شعر اینه

دويدم و دويدم ......به كربلا رسيدم

كنار نهر آبي ...لب هاي تشنه ديدم

يه باغبون خسته ....بايك دل شكسته

كنار باغ تشنه .....زانو زده نشسته

كوچولوي شش ماهه ...كه پاك و بي گناهه

اگه طاقت بياره.....عموجونش تو راهه

آهاي آهاي ستاره...يه دختر سه ساله

خواب باباش و ديده...اشك مي ريزه مي ناله

امام مظلوم من !....كاشكي كنارت بودم

وقتي تو تنها بودي ..رفيق و يارت بودم

که خیلی خوب و با تسلط میخونیتشویقتشویقتشویق

شعر بعدی اینه

حسين عزيز دلهاست       وقتي رسيد كربلا

گفت اگر بميرم                ظلم رو نمي پذيرم

امده ام به كربلا             زنده كنم دين خدا

خوبیها رو به پا کنم            بدیها رو جدا کنم

امده ام فدا كنم            علي اصغرم را قاسم و اكبرم را

سه ساله دخترم را

که این شعر هم با تسلط کامل میخونیتشویقتشویقتشویق

و آخرین شعر هم که شعر بچگیهای خودمونه اینه

گل گل گل !گل اومد کدوم گل؟

همون که رنگارنگه برای شاپرکها یه خونه ی قشنگه

کدوم کدوم شاپرک؟

همون که روی بالش خالهای سرخ و زرده

با بال های قشنگش میره و برمی گرده

شاپرک خسته می شه

بالهاشو زود می بنده

روی گل ها میشینه شعر میخونه میخنده

که این شعر هم خیلی ناز و خوشکل میخونی

تشویقتشویقتشویق

در ضمن این ماه دو تا از سوره های قرآن هم یادگرفتی

اولیش سوره قدرتشویقتشویقتشویق

دومیش سوره عصرتشویقتشویقتشویق

و دعای فرج هم با تسلط میخونی که البته اشتباهات تلفظی داری که خیلی بامزه میخونیتشویقتشویقتشویق

در ضمن آموزش لغات انگلیسی هم شروع کردم که چندین کلمه یاد گرفتی

که در پست بعد مینویسم

عکسهای زیر مربوط میشه به یکی از روزهای خوب بهاری

که برای هوا خوری به یکی از روستاهای اطراف یزد رفتیم

و من هم از فرصت استفاده کردم و با دخترکم راهی مناظر اطراف شدم

تا چند تا عکس به یادگار بگیرم

ریحان و عمو مهدی خان

 

این بچه ها هم بچه های بومی همونجا هستن که با ریحان دوست شدن

و حتی ژست گرفتن به سبک خودشون یاد ریحان دادن

این هم عواقب همون ژستهخندونک

در پایان یک تفریح و هواخوری جای شما بسیار خالی ناهار خیلی چسبید

عکسهای زیر هم عکس حسین آقا پسر خاله نسیمه

که عشق دخملی هستش و هروقت میخاد از بچه ای بگه حتما میگه حسین آقا

خیلی توپلی و دوست داشتنیه که از زمان بارداری قرار بود براش وبلاگ درست کنه

اما با گذشت نزدیک به هفت ماه از حسین آقا هنوز خبری از وبلاگ نیست متفکرخندونک

به علت زیاد بودن عکسها و طولانی شدن پست بقیه عکسها رو در ادامه مطلب میگذارم

پسندها (9)

نظرات (7)

مامان آرزو
11 اردیبهشت 95 18:51
سلام مامانی فدای این دختر که اینقدر خوشکل ژست گرفته و آفرین به هوشش که این همه مطلب یاد گرفته
مامانی
پاسخ
سلام عزیزم فدای شما خیلی لطف دارین
مامان هانیه
11 اردیبهشت 95 18:53
عزیزم این نازنازی تقریبا همسال دختر منه فقط چه جوری این همه شعر و قرآن بهش یاد دادی مامان هنرمند
مامانی
پاسخ
آره شما هم دختر نازی داری خیلی از یادگیری خوشش میاد و سریع مطلبها رو یاد میگیره من هم بهش کمک میکنم
خورشید مامانی لیلیا
12 اردیبهشت 95 6:42
عووخی غشقم چه دخمل ناناســــی داریم ما! ببوسیدش مامانی
مامانی
پاسخ
قربونت مامانی لطف داری
مامان مژگان
12 اردیبهشت 95 14:14
سلام عزیزم مثل همیشه از عکسای خوشگل این دخمل بلا لذت بردم عکسای حسین کوچولو هم خیلی ناز و بامزه هست فکر کنم نسیم هم مثل من واسه شکل وبلاگ تنبلی میکنه 😆😆🌷🌷
مامانی
پاسخ
سلام خانوم ممنون عزیزم باز صد رحمت به خودت مژگان جونم نسیم فکر کنم تا بخواد بسازه باید عکسهای دومادیش بگذاره
عمه فروغ
13 اردیبهشت 95 12:11
40 ماهگیت مبارک ریحانه جونم الهی که 1000 ساله بشی عزیزم ای جان به ریحانه باهوش و حاضرجواب با حرف های شیرینشاز خوندنش حسابی لذت بردم.الهی که همیشه شاد و خوش باشی به به چه عکس های خوشگلیهمیشه به شادی
مامانی
پاسخ
قربونت عمه فروغ جان مثل همیشه به دخملی لطف داری
مامان آنیسا
25 اردیبهشت 95 8:41
چه عکسای خوشکلی چه دختر نازی ریحان جونم 40 ماهگیت مبارک
مامانی
پاسخ
قربونت عزیزم لطف داری
شیدابانو
17 خرداد 95 18:51
سلام چه دختری چه نازی خداحفظش کنهههههصدسال به این سالها ان شاالله...راستی خوشحال میشم باهم دوست شیم اگه قبول کردیدلینکتون میکنم
مامانی
پاسخ
سلام مرسی عزیزم لطف داری آره حتما خوشحال میشم